Grote zoekactie na vliegramp Air France

 

Foto: stock.xchng/Glen26

Foto: stock.xchng/Glen26

Vlucht AF447 van Rio de Janeiro naar Parijs, met een Airbus van Air France, is gecrasht. Om half vier vanochtend was er voor het laatst contact met het vliegtuig. Drie kwartier later werden alleen nog alarmmeldingen uitgezonden. De elektronische circuits zouden niet goed functioneren, vlak nadat het toestel door een onweersfront was gevlogen.

Algemeen wordt aangenomen dat het toestel met 216 passagiers en twaalf bemanningsleden in de Atlantische Oceaan is gestort. Iets meer dan de helft van de slachtoffers komt uit Brazilië en Frankrijk. Onder de slachtoffers bevindt zich ook een Nederlander. 

De oorzaak van de ramp is nog onbekend. De Franse regering houdt het op een ‘ongeluk’ en sluit een kaping met noodlottige afloop uit.

Een grootschalige internationale zoekactie werd vandaag op touw gezet. Frankrijk stuurde schepen en vliegtuigen naar het gebied, die worden bijgestaan door Spaanse schepen en Braziliaanse verkenningsvliegtuigen. Ook Amerikaanse satellieten speuren de immense oceaan af. “Maar de kans dat we nog overlevenden vinden is nihil”, waarschuwde president Sarkozy.

De betreffende Airbus dateerde van 2005 en is anderhalve maand geleden nog gekeurd. De bemanning was zeer ervaren. De piloot had 11.000 vlieguren.

Bron: AD

Lees ook:Ergste vliegramp ooit voor Air France
Lees ook:Half miljoen smartengeld na vliegramp Airbus
Lees ook:Plek van de vliegramp nu vrij precies gelocaliseerd
Lees ook:Wrakstukken rampvliegtuig gevonden
Lees ook:Balanceren op een touw op 100 meter hoogte

4 Reacties // Reageer

4 thoughts on “Grote zoekactie na vliegramp Air France

  1. jerryn

    ik vindt het heel erg want vele zyn om het leven gekomen

      /   Reply  / 
  2. Leuntje Aarnoutse Auteur

    Ja, vreselijk gewoon… vandaag zei iemand dat vliegtuigstoelen tegenwoordig ‘flottant’ (drijvend) zijn, en dat er misschien toch nog wel overlevenden ronddobberen… maar je moet er niet aan denken hoe die er dan nu aan toe zijn. Gewoon heel, heel erg.

      /   Reply  / 
  3. Henri du Bosc

    …en het is nog erger als het tòch een bom is geweest (het meest waarschijnlijk omdat vliegtuigen uitstekend beschermd zijn tegen blikseminslag. En dat terwijl Air France enkele dagen daarvoor een dreigtelefoontje heeft gekregen

      /   Reply  / 
  4. Leuntje Aarnoutse Auteur

    Hallo Henri… Ja, voor de inzittenden zal het weinig verschil maken, voor de nabestaanden des te meer. Maar laten we de officiële lezing even afwachten…

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>