Excuses Bel aan gehandicapten om reclamecampagne

De directeur van het Franse bedrijf Bel, fabrikant van de kleine ronde kaasjes Mini Babybel, heeft zijn excuses aangeboden aan (ouders van) geestelijk gehandicapten na een mislukte reclamecampagne. Bij een zakje Mini Babybel zat een cadeautje; stempels met daarop een logo met de tekst ‘Des vacances de malade mental’.

Bel probeerde met de actie meer jongeren de kaasjes te laten kopen. Volgens het bedrijf wordt ‘malade mental’ onder jongeren gebruikt als synoniem voor “cool, geweldig”. De tekst op de kussenstempels was humoristisch bedoeld, aldus Bel.

Veel Fransen konden er echter niet om lachen. Een organisatie van ouders met gehandicapte kinderen riep zelfs op tot een boycot van Bel, dat naast Mini Babybel ook  Leerdammer, La Vache Qui Rit en Boursin op de markt brengt. Bel heeft daarop snel zijn excuses aangeboden.

Bron: Le Parisien.

Lees ook:Museum voor de lachende koe
Lees ook:Massale vechtpartij in pretpark
Lees ook:John Galliano riskeert celstraf (met video)
Lees ook:Franse minister nodigt Twitter-volgers uit in bed
Lees ook:Passagiers vergeten in Eurotunnel

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>